Pages - Menu

Selasa, 16 Februari 2016

Travelog: Krabi - Pergi Naik Bas Balik Naik Tren


Dapat beli travelog baru Krabi, karya Normi di ‪#‎perkampunganpenulis2016‬.
Baca masa dalam tren. Konon-konon rasa juga lah macam mana penulis dan rakannya naik tren pulang ke KL.

Saya beli tiket for sleepers. Bagus juga. Saya baca buku ni sampai habis sebelum tidur. Kalau naik bas, memang selamat lah. Tak dapat membaca dalam gelap.

Tahniah Normi kerana menerbitkan travelog ini. Saya belum pernah ke Krabi. Jadi makin kuat la angan-angan tu nak ke sana.

Membaca travelog bukan tentang destinasi semata-mata. Namun, pembaca sama-sama ikut dalam kembara penulis.

Rasanya hampir 100 peratus saya tak akan mengalami perkara yang sama dilalui Normi.

Bukan itu sahaja.
Pemikiran, perasaan dan pemerhatian kita akan berbeza. Tidaklah 100 peratus berbeza langsung. Sebab ada pandangan penulis yang saya setuju.

Dan Masya Allah gambar yang beliau dan rakannya ambil cantik. Itulah keindahan bumi Tuhan.
Normi ada catatkan tips, apa patut buat, jangan buat dan elakkan buat.

Follow @sayabackpacker di IG dan blog sayabackpacker.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan