Pages - Menu

Selasa, 29 Disember 2015

Itinerari Da Nang dalam Tujuh Hari

Saya menemankan rakan untuk menghadiri kursus di Da Nang. Tempoh percutian saya selama seminggu lebih dari cukup untuk pergi ke tempat-tempat menarik di bandar ini.

Bagi anda yang ingin bercuti ke Da Nang, 3-4 hari sudah mencukupi. Dan musim terbaik untuk pergi ialah pada musim panas dalam bulan Februari - Mac. Anda dapat pergi ke pantai dan berkelah sambil menikmati pemandangan alam.

Kali ini saya pergi pada musim sejuk dan hujan. Saya tidak pergi ke pantai dan hanya melawat tempat bersejarah.

Itinerari saya untuk tujuh hari:

Hari pertama

Tiba di Da Nang dan daftar masuk ke Thu Do Hotel. Kami menaiki teksi meter dari Lapangan Terbang Antarabangsa Da Nang. Kemas serba sedikit dan solat.

Petang itu kami berjalan kaki ke Han Market. Lebih kurang 15 minit dari hotel. Kami menghabiskan masa dua jam dan pulang ke hotel untuk berehat.

Hari kedua

Kami mengikuti day-tour ke Ba Na Hills, 40km dari pusat bandar Da Nang. Kami bergerak jam 9 pagi dan pulang jam 5 petang. Pada malam hari, kami berjalan-jalan sekitar hotel.

Hari ketiga

Kami menyewa motosikal tidak jauh dari Han Market. Kemudian, menuju ke Marble Mountains. Jam 3 petang kami daftar keluar dan daftar masuk ke Novotel, Bach Dang Street.

Hari keempat

Berjalan kaki di Bach Dang Street dan pergi sekali lagi ke Han Market untuk mengambil jaket yang ditempah.

Hari kelima

Mengikuti half day-tour ke Hoi An, bandar warisan UNESCO dan pusat perdagangan lama. Hoi An terletak 30km dari Da Nang. Bertolak petang dan pulang jam 9 malam.

Sesiapa yang suka sejarah dan warisan, boleh menginap di Hoi An satu malam. Anda berpeluang mengambil gambar bangunan yang masih dikekalkan sejak ia mula dibina dan berjalan-jalan pada waktu malam menikmati permandangan lampu yang berwarna-warni.

Anda juga boleh menyertai kelas memasak dan aktiviti berbasikal ke Tra Que Vegetable Village.

Hari keenam

Berehat di hotel. Hari hujan.

Hari ketujuh

Mengikuti day-tour ke Hue, bandar diraja lama dan tapak warisan UNESCO.  Dua jam perjalanan sejauh 100km. Melawat Makam Diraja Khai Dinh, Istana Raja Dinasti Nguyen dan Pagoda.