Pages - Menu

Khamis, 31 Disember 2015

Angan-angan travel 2016

Destinasi pertama yang saya pergi dengan kawan baik saya ialah Bukit Tinggi, Padang Indonesia. Lebih lima tahun lepas. Sejak itu, banyak destinasi saya dah pergi. Tidak sebanyak otai traveler yang lain. 

Alhamdulilah. Banyak perkara yang kita dapat belajar apabila pergi ke negara lain atau melancong ke daerah lain walaupun dalam negara sendiri. 

Kota Kinabalu, dah tiga kali saya pergi berbanding daerah lain dalam negara. Saya suka Kota Kinabalu. Cuma cita-cita nak panjat gunung sahaja yang belum pasti akan terlaksana atau tidak. Saya bukan jenis yang lasak sangat. Orang kata naik Gunung Kinabalu perlu kekuatan mental melebihi fizikal. Persediaan untuk kekuatan stamina mesti dibuat sebelum nak daki Gunung Kinabalu.

Tahun 2015.

Melancong ke Melbourne dan Sydney. Oh, saya suka Melbourne. Insya Allah, ada rezeki saya nak pergi ke sana lagi. Kawan saya pun dah dapat PR sana. Boleh saya menumpang kat rumah dia barang seminggu dua. Ahakkss..

Perjalanan selama sepuluh hari ke Melbourne dan Sydney saya rakamkan dalam buku travelog Melbourne dan Sydney dalam Sepuluh Hari. Buku ini kami terbit sendiri. Bila tengok balik buku ini macam tengok album gambar + pelbagai kisah sepanjang percutian kami bertujuh. 

Minggu lepas saya pulang dari Da Nang. Da Nang di Central Vietnam. Ho Chi Minh dah pergi beberapa tahun lepas. Mungkin saya akan ke Hanoi pula selepas ini. 

Tahun 2016.

Semoga Allah permudahkan kembara saya seterusnya. Mungkin merentas separuh dunia ini. Mana tahu kan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan