Pages - Menu

Khamis, 9 Ogos 2012

Sibuk

20 Ramadhan.

Masuk fasa ketiga Ramadhan.

Sekejap sahaja 20 hari telah berlalu. Ramadhan kali ini ada terasa perbezaan.
Ada beberapa perkara yang masih sama macam tahun sebelumnya. Waktu pejabat berubah. Kami boleh pulang seawal 430 petang. Apa yang berbeza, trafik tidaklah terlalu sesak. Tahun lepas, kerapkali tersangkut dalam kesesakan kalau keluar lewat dari pejabat. Alhamdulilah, tahun ini kesesakan berkurangan dan aku sampai rumah lebih kurang 5 petang. Tak perlu sibuk ke bazar Ramadhan kerana kami berpakat masak sahaja di rumah. Lebih ringkas, mudah dan jimat.

Melihat semula jadual Ramadhan, banyak lagi yang perlu aku perbaiki, Ramadhan telah masuk fasa ketiga.
Aku berazam untuk sibuk dengan aktiviti Ramadhan bermula malam ini. Ya Allah, berilah aku kekuatan untuk beribadah kepada-Mu.

Nabi Muhammad s.a.w ajarkan kepada kita doa ini:
"Ya Allah, bantulah hamba-Mu mengingati mu, mensyukuri nikmatmu dan memperelokkan ibadahku kepada-Mu"

Mudah-mudahan Allah memberi kurnia kepada aku dan sahabat-sahabat dalam mencari malam Al-Qadr. Insya Allah.

Rahsia Suri Rumah Bekerjaya! Klik Disini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan