Pages - Menu

Isnin, 18 Julai 2011

Tip menjadi Penulis Bestseller, Zamri Mohamad

Sumbar gambar kulit buku: PTS Portal
Buku kedua yang saya miliki dalam siri Daripada Pembaca Menjadi Penulis. Ia mula diterbitkan pada tahun 2009. Kulit buku yang menarik dalam siri ini. Buku ini kelangsungan daripada Bengkel Penulis Super yang saya sertai bulan Mac lalu. Bengkel Penulis Super yang dianjurkan oleh Akademi Penulis memberi pendedahan secara terperinci dan seterusnya boleh memulakan projek buku pertama saya.

Buku ini memberi panduan dan teknik menulis buku yang mesra pembaca dan berpotensi untuk menjadi buku bestseller. Beliau juga menerangkan tentang kepentingan meletakkan matlamat mengapa ingin menjadi penulis. Beberapa fakta menarik dikongsikan menjadi motivasi kepada penulis baru.

Saya memang bercita-cita menghasilkan buku. Ini adalah salah satu impian saya. Buku ini dapat dijadikan rujukan kepada projek buku pertama saya selain Bengkel Penulis Super yang praktikal.

1 ulasan: